Handgel

Klein menselijk leed in Haarlem dit weekend: twee bezoekers van de plaatselijke IKEA liepen eerstegraads brandwonden op nadat zij hun handen hadden ontsmet met gootsteenontstopper. Oorzaak: een fles handgel bij de ingang die verkeerd was bijgevuld. Zo blijkt maar weer hoe gevaarlijk het coronavirus is: het slaat zelfs toe als je je ertegen aan het wapenen bent.

De schoonmaakster die een en ander op haar geweten heeft (in de avonduren schenkt ze ook saus over de balletjes in het restaurant), zou de Nederlandse taal niet machtig zijn, en tja, die verpakkingen lijken ook zo ontzettend op elkaar dat haar weinig te verwijten valt, aldus een woordvoerder van de politie.

Daar denken de slachtoffers, twee voorbeeldige burgers uit Hoofddorp, mogelijk anders over. Na twee maanden thuis oefenen konden zij eindelijk hun handenwaskunsten vertonen ten overstaan van het massaal toegestroomde publiek. Vol overgave stortten zij zich dan ook op het ontsmettingsritueel: twee pompjes op de handen, om het goedje vervolgens twintig seconden lang al Happy Birthday zingend in te masseren. Maar intussen beet het spul zich dus een weg richting de botten. ‘Deze prikt wel een beetje, Harry.’

Lees verder Handgel